Health Food Innovation Management

Wil jij bijdragen aan het ontwikkelen van nieuwe oplossingen op het gebied van voedsel en voeding, om zo de gezondheid van mensen te verbeteren, ziektes te voorkomen en te behandelen? Wil jij weten hoe een gezond voedingsmiddel verandert van een idee, naar een product dat op de markt gelanceerd wordt? Wil je betrokken zijn bij het creëren van commercieel levensvatbare voedingsmiddelen, die lekker en gezond zijn? Dan is Health Food Innovation Management misschien wel de perfecte master voor jou.

De master focust zich op het innovatieproces in de voedingsmiddelen- en drankindustrie. Dat doen we aan de hand van vier belangrijke disciplines: diepgaand begrip van voeding en gezondheid, consumentenwetenschap, bedrijfs- en ondernemerschap en levensmiddelenwetgeving.

Je leert hoe je je achtergrond in gezondheid en voeding gebruikt om nieuwe, rendabele en gezonde voedingsmiddelen te ontwikkelen. Als je klaar bent met de masteropleiding heb je alle kennis in huis om een succesvolle carrière in de voedingsindustrie te starten. Maar ook carrières in consumenteneducatie, bij een NGO of op het gebied van wetenschappelijk onderzoek naar voeding en gezondheid horen tot de mogelijkheden.

We geven deze master op de Campus Venlo; een satellietlocatie van Universiteit Maastricht. Bij het curriculum horen ook bezoeken aan internationale beurzen en relevante bedrijven.

Campus Tour Desktop - Villa Flora redirect

Campus Venlo tour

Bekijk onze campus en studentenstudio’s, midden in het centrum van Venlo!

Campus Venlo Tour

fhml application deadline.jpeg

De aanmelddeadline komt eraan

Heb je interesse in een master van de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences? Houd er dan rekening mee dat de aanmelddeadline voor EU- en niet-EU-aanmelders eraan komt. Wacht niet langer en schrijf je nu in. Alle informatie over toelatingseisen en inschrijven vind je in het menu.

Volg onze studenten op Instagram

Mina Razzaghi en Iris Rodriguez Gelis, studentambassadeurs Health Food Innovation Management
@um_hfim

"Benieuwd hoe je gezondheid, voeding en business op een innovatieve manier combineert? Volg ons op Instagram voor authentieke inkijkjes in vakken, stages en het studentenleven in Venlo!”

Heb je een vraag over Health Food Innovation Management? Stuur Mina en Iris een DM!

Premaster Health Food Innovation Management

Geïnteresseerd in deze masterstudie, maar voldoe je nog niet aan de eisen? Misschien is onze premaster in Venlo wat voor jou!

• Ik wil meer bewustzijn creëren over duurzame voedselkeuzes. Bijvoorbeeld via grote organisaties of het gebruik van social media.
    Anouk van Weert (Nederland), Health Food Innovation Management
  • HFIM biedt mij de unieke mogelijkheid om m’n interesses in business management te combineren met gezondheid en voeding.
    Roxana De Sousa Garcia (Venezuela), Health Food Innovation Management
  • Mijn droom is om bij een startup in voedingsinnovatie te werken en die te laten groeien.
    Ana Pereira (Portugal), Health Food Innovation Management
  • Niet iedereen in onze master eet superfoods en havermout als ontbijt
    Linde Rademakers (Nederland), Health Food Innovation Management
  • Ik vond het fijn dat de masteropleiding in Venlo meer dan één discipline bevat.
    Michelle Weijzen (Nederland), Health Food Innovation Management
  • Tijdens mijn studie leerde ik hoe je voedingsgerelateerde zaken vanuit wetenschappelijk oogpunt aan kunt pakken.
    Karin Lenssen (Nederland), Health Food Innovation Management

Studenten vlogs