Contact & meet us
Wil je meer informatie?
Algemene vragen over de opleiding
fse-master@maastrichtuniversity.nl
Heb je vragen over de toelating
dacs-admissions@maastrichtuniversity.nl
Ontmoet ons
Ervaar hoe het er bij Data Science for Decision Making aan toegaat. Bezoek onze online en persoonlijke activiteiten:
- Bezoek de Master Open Dag
- Bezoek de campus met een student
- Bekijk onze evenementenkalender (alle activiteiten)
Follow our students on Instagram
Giannis Petsas, studentambassadeur Data Science for Decision Making @um_dsdm
"Heb je vragen over het fascinerende gebied van data science, cursussen, het studentenleven in Maastricht of iets anders? Neem gerust contact op. Ik ben er om jou te helpen!"
Heb je een vraag over Data Science for Decision Making? Stuur Giannis een DM!
Universiteit Maastricht
Heb je hulp nodig met Studielink, het valideren van je diploma, visa, huisvesting, collegegeld of het studentenleven in Maastricht?
Neem contact op met het Student Services Centre
Chat met ons
(ma-vr van 08:30 tot 17:00)
study@maastrichtuniversity.nl
+31 43 38 85388 (SSC)
Volg Universiteit Maastricht op sociale media
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram
YouTube
-
In januari 2020 verhuisden we naar onze gloednieuwe locatie: Paul-Henri Spaaklaan 1, 6229 EN Maastricht... Of zoals wij het noemen, PHS1.
We huisvesten zowel ons onderzoek als ons onderwijs in PHS1, dat helemaal naar onze wensen is opgeknapt. Onze afdeling beslaat 5 verdiepingen met 21 volledig uitgeruste projectruimtes om in te werken, 6 collegezalen en een grote ruimte - met voetbaltafel - waar je tussendoor kan ontspannen. We hebben ook een grote labruimte en werkplaats voor robotica-onderzoek. Klik langs de foto's om een indruk te krijgen van ons pand. Bekijk PHS1 op de kaart.
-
Tweede verdieping, projectkamers
Op deze foto zie je een van de projectruimtes. Bij het Department of Advanced Computing Sciences werk je naast je vakken aan twee grote projecten per jaar. In onze projectruimtes kun je met je projectgroep van 5-7 studenten in stijl (en rust) werken.Elke projectruimte is uitgerust met een groot scherm om op een laptop aan te sluiten en een whiteboard om op te schrijven.
-
Tweede verdieping: nog meer projectkamers
We hebben in totaal 21 projectruimtes verdeeld over de eerste en tweede verdieping. Op deze foto kijk je vanuit een van de projectruimtes naar buiten, de gang op.
Op deze foto's kun je nog door de glazen wanden zwaaien naar andere projectgroepen, maar we hebben inmiddels een subtiele privacyfolie aangebracht. :-)
-
Eerste verdieping, common room
De ‘common room’ (letterlijk: gedeelde ruimte) is er om in te ontspannen. Je kan bijvoorbeeld een dutje doen op een van de banken of tafelvoetbal spelen. -
Eerste verdieping, Bureau Onderwijs
Ons eigen Bureau Onderwijs regelt al je onderwijsgerelateerde zaken: van je toelating tot je roosters en je diploma. Je kunt dagelijks van 10:00 - 11:00 uur en van 15:00 - 16:00 uur langskomen voor vragen en/of om de snoeppot te legen. -
Eerste verdieping, gang/keuken
In de gangen op de eerste en tweede verdieping vind je kleine keukens (uitgerust met magnetron, oven en koffiezetapparaat) waar je gebruik van kunt maken. -
Begane grond, centrale hal
We zijn nu in de gang op de begane grond. Vanaf hier heb je toegang tot vier van de zes collegezalen (wat intimiderender klinkt dan het is - we houden niet van massale colleges).
-
Begane grond, grote collegezaal C0.020
Deze foto is genomen vanaf de achterkant van de grootste collegezaal die we hebben in PHS1. Of docenten nu een presentatie geven of formules opschrijven, alles is te zien op de schermen in de zaal. -
Liftschacht
Zoef door het gebouw met behulp van de liften... Of neem gewoon de trap. Er zijn in totaal vijf verdiepingen in ons gebouw. Dan rekenen we de begane grond mee, maar de kelder – waar je je fiets veilig kunt stallen – niet. -
Vierde verdieping, kantoorruimtes
Op deze verdieping vind je vooral onderzoekers en docenten. Je hoeft het gebouw niet te verlaten om bij ze langs te gaan! -
Tweede verdieping, kantoorruimtes
Naast projectruimtes vind je op de tweede verdieping nog meer onderzoeksgerelateerde ruimtes. Deze foto geeft een inkijkje in de kantoren van The Digital Ludeme Project, dat kunstmatige intelligentie gebruikt voor het reconstrueren van strategiespellen uit de hele geschiedenis (soms van wel 5000 jaar oud)..