Waarom deze studie?
Volgens Forrester zegt 72% van de bedrijven dat het verbeteren van de klantervaring hun topprioriteit is. Hoewel klantervaring een van de belangrijkste aandachtspunten is geworden van bedrijfsleiders over de hele wereld en wordt beschouwd als een belangrijke bepalende factor voor zakelijk succes op de lange termijn, is het niet eenvoudig te beheren. De kennis die wordt opgedaan in Strategic Marketing geeft studenten de juiste vaardigheden om succesvol te zijn in de huidige markt.
De School of Business and Economics (SBE) van de Universiteit Maastricht is wereldleider op het gebied van klantgericht servicemanagement. Het gelieerde instituut Service Science Factory is wereldwijd een van de toonaangevende instellingen voor servicemanagement. Het werkt samen met bedrijven uit verschillende landen en industrieën om onderzoek te doen en oplossingen en innovaties te ontwikkelen om bedrijven te helpen klantgerichter te worden.
Studentenprofiel
Een strategisch marketeer kan verschillende achtergronden hebben, zoals business, economie, psychologie of kunst, cultuur en wetenschap. Je moet geïnteresseerd zijn in strategie en marketing en in het toepassen van geavanceerde wetenschappelijke kennis op real-life cases en projecten. De projecten vereisen een open houding om nieuwe aanpakken uit te proberen, het vermogen om zowel analytisch als creatief te denken en sterke interpersoonlijke vaardigheden.