Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Terug naar homepage
  • Opleidingsoverzicht

U bent hier

  1. Home
  2. Opleidingsoverzicht
  3. Master
  4. Strategic Marketing
  5. Waarom deze studie?
  • NL
  • EN
Vind een ander programma

Waarom deze studie?

Strategic Marketing

Volgens Forrester zegt 72% van de bedrijven dat het verbeteren van de klantervaring hun topprioriteit is. Hoewel klantervaring een van de belangrijkste aandachtspunten is geworden van bedrijfsleiders over de hele wereld en wordt beschouwd als een belangrijke bepalende factor voor zakelijk succes op de lange termijn, is het niet eenvoudig te beheren. De kennis die wordt opgedaan in Strategic Marketing geeft studenten de juiste vaardigheden om succesvol te zijn in de huidige markt. 

De School of Business and Economics (SBE) van de Universiteit Maastricht is wereldleider op het gebied van klantgericht servicemanagement. Het gelieerde instituut Service Science Factory is wereldwijd een van de toonaangevende instellingen voor servicemanagement. Het werkt samen met bedrijven uit verschillende landen en industrieën om onderzoek te doen en oplossingen en innovaties te ontwikkelen om bedrijven te helpen klantgerichter te worden. 

Studentenprofiel

Een strategisch marketeer kan verschillende achtergronden hebben, zoals business, economie, psychologie of kunst, cultuur en wetenschap. Je moet geïnteresseerd zijn in strategie en marketing en in het toepassen van geavanceerde wetenschappelijke kennis op real-life cases en projecten. De projecten vereisen een open houding om nieuwe aanpakken uit te proberen, het vermogen om zowel analytisch als creatief te denken en sterke interpersoonlijke vaardigheden. 

SBE MA Tapijn

Klanten op de eerste plaats 

During the programme, you’ll gain a solid grounding in the fundamentals of marketing before moving on to apply what you have learned. You’ll explore customer behaviour, long-term relationship building, value creation and innovation management, supported by the most recent methodological approaches. Throughout the programme, the most important point will be the relationships you build with your clients, involving them in your product or service.

Onderwijs van wereldklasse

Aan de Universiteit Maastricht is geen dag hetzelfde. Niet alleen bevatten onze academische opleidingen de nieuwste ontwikkelingen op elk gebied, maar we richten ons ook op onderzoek en innovatie in het onderwijs zelf. Eén van de drie onderzoeksthema’s van Universiteit Maastricht is Learning & Innovation. Met de oprichting van EdLab en de voortdurende verbetering van onze onderwijsstrategieën, kun je erop vertrouwen dat je niet alleen je gekozen vakgebied door en door kent, maar ook de best mogelijke leerervaring krijgt. 

Kleine groepen, grote voordelen

Probleemgestuurd Onderwijs

De Maastricht University School of Business and Economics maakt gebruik van probleemgestuurd onderwijs (PGO). In kleine groepen van maximaal 15 studenten zoek je oplossingen voor problemen uit de praktijk. Docenten bieden alleen ondersteuning wanneer nodig. Zo ontwikkel je zelfstandigheid en probleemoplossende vaardigheden die waardevol zijn voor je professionele carrière. PGO staat bekend om zijn hoge kennisretentiepercentage.

Maastricht University students on Problem-Based Learning

Extracurriculaire onderwijsmogelijkheden @SBE

Excellentieprogramma’s

Om je te helpen uitblinken, ontwikkelden we de volgende excellentieprogramma’s:

  • International Triangle Programme
  • Dual Degree Programmes
  • Global Innovation Challenge
  • MARBLE Programme
  • PREMIUM Honours Programme
Meer informatie over onze excellentieprogramma’s

Internships Office & TIP

Het Internship Office stagebureau heeft een uitgebreide database met stagemogelijkheden en staat klaar voor begeleiding en advies. Als studenten kun je je scriptie en stage combineren. In het Thesis-Internship Programma (TIP) schrijf je tijdens het lopen van een deeltijdstage een scriptie over een onderwerp dat relevant is voor het bedrijf of de organisatie waar je stage loopt.

Meer over stages

Loopbaanontwikkeling en Maastricht Business Days

Wij geloven dat samenwerkingsverbanden, netwerken en probleemgestuurd onderwijs cruciaal zijn om onze studenten in contact te brengen met het bedrijfsleven. Samen met onze partners en alumni organiseren we daarom evenementen om je als student te ondersteunen bij je ontwikkeling en het uitbreiden van je netwerk.

  • Career and Development Days
  • Maastricht Business Days

Internationale ervaring

De Universiteit Maastricht staat in de top 15 meest internationale universiteiten ter wereld. We moedigen onze studenten aan om zichzelf te zien als wereldburgers. Onze opleidingen stimuleren studeren in het buitenland, meertaligheid, culturele uitwisseling en -gevoeligheid, en internationale carrièredoelen.

SBE-CLASSROOM

The International Classroom

De UM omarmt The International Classroom; een omgeving waarin onze verschillen onze sterke punten worden. Vanaf de eerste dag word je uitgedaagd met verschillende visies en ervaringen, door de interactie met medewerkers en studenten van over de hele wereld. Dit soort interactie brengt je dichter bij het doel van de master: niet alleen feiten en concepten  leren, maar ook leren over internationale toegankelijkheid en begrip. SBE is één van de meest internationale faculteiten van de Universiteit Maastricht. Meer dan 60% van de studenten en 55% van de wetenschappelijke medewerkers komen uit het buitenland. Samen vertegenwoordigen ze zo’n 60 verschillende nationaliteiten.

Studeer in het buitenland en leer nieuwe mensen kennen

MA exchange

Studenten van alle eenjarige voltijd SBE-masters kunnen zich aanmelden voor een masteruitwisseling-semester. Een masteruitwisseling is alleen mogelijk als je 100% studievoortgang hebt. Studenten die hun uitwisseling in een derde, verlengd semester doen, krijgen voorrang op studenten die studievertraging oplopen. De concurrentie voor uitwisselingsplaatsen is groot en je aanmelden voor een semester in het buitenland is geen garantie voor een plek (op je voorkeurslocatie). SBE houdt bij de selectie rekening met je studievoortgang, motivatie, academische prestaties en cv.

  • Voor meer informatie kun je contact opnemen met de International Relations Office.
  • Als je al een SBE-student bent, kun je meer informatie vinden in het student portal.
Triple Crown Accreditation School of Business and Economics Maastricht University

Neem je diploma mee op reis!

De SBE heeft de ‘Triple Crown’ van accreditaties: van de Amerikaanse AASCB, de Britse AMBA en de Europese EQUIS. Dit betekent dat je diploma op veel plaatsen in de wereld wordt erkend: perfect voor een internationale carrière of postdoctorale studie in het buitenland.

Eén studie, TWEE diploma’s! - Double Degree programma

Met het Dual Degree programma aan de School of Business and Economics kun je aan twee universiteiten studeren en twee masterdiploma's halen.

De Dual Degree-programma's starten aan het begin van het academisch jaar in september. Je volgt een deel van je masteropleiding aan een instelling in het buitenland en een deel aan de SBE. Als je aan alle eisen van beide masterprogramma's voldoet, ontvang je een diploma van elke universiteit. Bijna alle Dual Degree-programma's kunnen worden afgerond met weinig of geen studievertraging en met minimale extra kosten. Het Dual Degree-programma heeft zorgvuldig geselecteerde partneruniversiteiten die hoog aangeschreven staan, onderzoeksgericht zijn en bij voorkeur geaccrediteerd zijn door zowel EQUIS als AACSB.

dual_degree_sbe_v2.jpg

Dual degree

Learn meer over onze Dual Degree programma's

Global Innovation Challenge

De Global Innovation Challenge (GIC) biedt studenten van de MSc International Business een unieke kans om in een internationale setting te studeren en praktijkervaring op te doen bij bedrijven. Dit excellentieprogramma van de School of Business and Economics is opgebouwd als een project-based vak waarin internationale masterstudenten als externe consultants werken aan zakelijke uitdagingen van specifieke bedrijven of bedrijfsonderdelen, die innovatie en een transformerende aanpak vereisen. De Global Innovation Challenge maakt deel uit van het IBS-netwerk en richt zich op het verbeteren van de vaardigheden op het gebied van innovatie en creativiteit bij studenten, evenals kennis over transformatie, verandermanagement en het ontwikkelen van bedrijfsoplossingen met een wereldwijde impact.

gib.jpg

Global Innovation Challenge

Share this page:

  • Facebook logo Facebook
  • Twitter logo Twitter
  • LinkedIn logo LinkedIn
  • Forward
  • Pinterest
  • Reddit logo Reddit
  • Bachelor
  • Master
  • Professionals
  • Overige cursussen

Strategic Marketing

  • Waarom deze studie?
  • Vakken & curriculum
  • Rankings & erkenning
  • Jouw toekomst
  • Toelatingseisen
  • Toelating & inschrijving
  • Collegegelden
  • Contact & meet us