Forensics, Criminology and Law

Ambieer je een carrière in de advocatuur of als forensisch adviseur in het bedrijfsleven of bij de overheid? En wil je daar beter op voorbereid zijn, met extra kennis over criminaliteit en hoe bewijs wordt verkregen?  Dan kan de masteropleiding Forensics, Criminology and Law (FCL) je daarbij helpen.

Je duikt in de wereld van de forensische psychologie, accountancy en geneeskunde en analyseert deze disciplines voortdurend in relatie tot het recht. Je ontwikkelt inzicht in waarom forensisch onderzoek steeds vaker een doorslaggevende rol speelt bij het oplossen van misdrijven en het veroordeeld krijgen van daders. Je leert ook de grenzen te herkennen van hoe forensische technieken en inzichten kunnen worden toegepast.

Dankzij de multidisciplinaire benadering van misdaad en strafrecht in het programma kun je naast de gebruikelijke juridische beroepen ook aan de slag bij wetshandhavingsinstanties, psychiatrische diensten of beleidsfuncties binnen het ministerie van Justitie.

We bieden ook de Nederlandstalige Master Forensica, Criminologie en Rechtspleging (FCR) aan.

Stel je vraag aan een student

Student ambassadeur Veronika Valizer poserend in de faculteitstuin

Maak kennis met Veronika, onze student ambassadeur voor de master Foreniscs, Criminology and Law. Op Instagram deelt zij haar ervaringen over haar opleiding en het leven in Maastricht. Volg haar voor een inkijkje in misschien wel jouw toekomst!

Heb je vragen over de master Foreniscs, Criminology and Law of over het (studenten)leven in Maastricht? Stuur Veronika dan een DM op Instagram, zij helpt je graag met je studiekeuze, net zoals de vorige ambassadeur haar heeft geholpen.

Volg Veronika op Instagram en stel haar je vragen

Informatie events

Heb je interesse in een van onze masterprogramma's? Wij bieden je een ruim aanbod aan voorlichtingen aan en een-op-een contact met studenten en stafleden. Kom alles te weten over rechten studeren en het studentenleven in Maastricht!

Hoe verklaar je crimineel gedrag? Wat is de bewijskracht van DNA? Hoe komt een rechter tot zijn beslissing? Deze en andere vragen komen aan bod in dit interessante en multidisciplinaire programma.

Master Forensics Criminology and Law, Maastricht University Faculty of Law (EN)

Opleidingsvideo

Wat maakt dit masterprogramma zo uniek en interdisciplinair? En hoe sluit dit programma aan bij de huidige ontwikkelingen? Bekijk de video en kom erachter!

LAW Master Forensics, Criminology and Law

UM dertiende beste jonge universiteit ter wereld

Times Higher Education 2023 Young Universities Ranking