Forensica, Criminologie en Rechtspleging

In de master Forensica, Criminologie en Rechtspleging (FCR) staat een interdisciplinaire benadering van misdaad en strafrechtspleging centraal. Vanuit verschillende disciplines wordt naar criminaliteit, criminaliteitsbestrijding, bewijsgaring en de ontwikkelingen in het straf(proces-)recht gekeken. Waar komt crimineel gedrag uit voort? Hoe kan de betrouwbaarheid van een getuigenverklaring worden getoetst? Wat is de bewijswaarde van DNA? Hoe komen rechters tot hun beslissingen? Wat is de betekenis van de forensische wetenschappen, zoals de forensische psychologie en de forensische geneeskunde, voor de strafrechtelijke opsporing en bewijsvoering?

Student ambassadeur Lieke van der Linden poseert in de faculteitstuin

Maak kennis met Lieke, onze student ambassadeur voor Forensica, Criminologie en Rechtspleging.

Op Instagram deelt zij haar ervaringen met haar opleiding en leven in Maastricht. Volg haar voor een inkijkje in misschien wel jouw toekomst!

Heb je vragen over de master Forensica, Criminologie en Rechtspleging of over het (studenten)leven in Maastricht? Stuur Lieke dan een DM op Instagram, zij helpt je graag met je studiekeuze, net zoals de vorige ambassadeur haar heeft geholpen.

Volg Lieke op Instagram en stel haar je vragen

Informatie events

Heb je interesse in een van onze masterprogramma's? Wij bieden je een ruim aanbod aan voorlichtingen aan en een-op-een contact met studenten en stafleden. Kom alles te weten over rechten studeren en het studentenleven in Maastricht!

Hoe verklaar je crimineel gedrag? Wat is de bewijswaarde van DNA? Hoe komt een rechter tot een beslissing? Dit en meer komt aan de orde in deze boeiende en interdisciplinaire opleiding.

Master Forensica, Criminologie en Rechtspleging, Universiteit Maastricht Fac. der Rechtsgeleerdheid (NL)

UM dertiende beste jonge universiteit ter wereld

Times Higher Education 'Young Universities' 2023
  • This programme gives you the opportunity to see law from different angles