Rankings & erkenning
-
Circular Engineering is de #1 Life science and technology bacheloropleiding in Nederland: Keuzegids
Deze bacheloropleiding Circular Engineering heeft een beoordeling van 68 punten of hoger gekregen in de kwaliteitsvergelijking. Daarnaast staat Circular Engineering op de eerste plaats binnen zijn vakgebied: Life science and technology.
Hier is hoe Circular Engineering heeft gescoord op de beoordeelde gebieden:
Boven nationaal gemiddelde Nationaal gemiddelde Onder nationaal gemiddelde Voorbereiding loopbaan (++) Toetsing (o) Inhoud (-) Sfeer (++) Docenten (+) Expertoordeel (4,5/5 sterren) The Keuzegids Universiteiten offers rankings of all bachelor’s programmes in the Netherlands. These rankings are based on the results from the Dutch National Student Survey, combined with expert evaluations. The Keuzegids Universiteiten is published annually by the Dutch Higher Education Information Centre. It is an independent publication that allows you to compare all accredited bachelor’s programmes in the Netherlands.
Learn more by visiting the Keuzegids website (in Dutch)
-
Circular Engineering als beste beoordeeld in zijn discipline
In de EW Best Studies 2022 ranking (voorheen Elsevier) is de opleiding Circular Engineering bekroond met een gouden medaille. Onze studenten beoordeelden deze opleiding met hoge voldoendes, waarmee de opleiding beduidend beter scoort dan andere bacheloropleidingen binnen de betreffende discipline.
De EW Best Studies 2022 ranking is gebaseerd op EW's eigen analyse van de beoordelingen van 286.000 studenten, genomen uit de Nationale Studenten Enquete 2022.
-
UM is de beste jonge universiteit van Europa (6e van de wereld)
Maastricht University is de beste jonge universiteit in Europa. In twee prestigieuze ranglijsten voor universiteiten minder dan 50 jaar oud, de ‘Times Higher Education 100 under 50’ en de QS ‘top 50 under 50’, staat UM op de 6e plek. De universiteit is daarmee de beste jonge universiteit van Europa. Deze ranglijsten voor jonge universiteiten worden bijgehouden om een indicatie te geven welke universiteiten de potentie hebben om een topuniversiteit te worden.
Kijk voor meer informatie op de websites van Times Higher Education en QS