Business Engineering

Rankings & erkenning

• Triple Crown accreditatie - School of Business and Economics

Triple Crown Accreditation School of Business and Economics Maastricht University

Slechts 1% van de business schools in de wereld is onderscheiden met de drie belangrijkste accreditaties, de ‘Triple Crown’. De School of Business and Economics van Universiteit Maastricht is er daar een van. De accreditaties worden toegekend door de Amerikaanse AACSB, de Britse AMBA en de Europese EQUIS

“Probleemgestuurd onderwijs (PGO) is een belangrijke kracht van deze school en wordt zeer gewaardeerd door alle betrokkenen.”- AACSB (USA)*

Innovatief onderwijs: “PGO is zeer doeltreffend in het aanleren van de vaardigheden die nodig zijn om effectief te functioneren in het professionele leven. Zowel studenten, alumni als werkgevers benadrukken dat PGO een van de sterke punten is van de school en haar onderwijsprogramma's.”

Focus op Ethiek, Verantwoordelijkheid en Duurzaamheid: "Een sterke strategie met betrekking tot ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid, en een sterke inzet van de faculteit op deze gebieden, zowel wat betreft aandachtsgebieden in onderwijs en onderzoek als op het gebied van diversiteit en inclusie in facultair management, zijn opvallende kenmerken."

*Deze citaten komen uit het laatste AASCB rapport van februari 2022.  ** EQUIS rapport van 2021

• Universiteit Maastricht staat 13de in de ranglijst ‘Young University Rankings’

The Young University Rankings 2020

De Universiteit Maastricht staat op de dertiende plaats in de ‘Young Universities’-ranglijst van Times Higher Education (THE) voor de beste jonge universiteiten ter wereld in 2023.  De UM scoort indrukwekkend hoog op de diversiteit van haar studentenpopulatie en haar internationale oriëntatie.

In de 2021 QS ‘Top 50 Under 50’ (beste universiteiten ter wereld onder de 50 jaar oud) steeg de UM van de 23e naar de 19e plaats.

Bekijk de THE 'Young Universities Ranking' 2023
     Bekijk de QS 'Top 50 under 50' 2021

• Door de Financial Times geprezen voor best practices op het gebied van duurzaamheid, ethiek en sociale doelstellingen in onderwijs en onderwijsmethoden

Financial Times best practices SBE social purpose

De School of Business and Economics is door de Financial Times geprezen als een van de beste scholen ter wereld op het gebied van duurzaamheid, ethiek en sociale relevantie.

Om de best practices in businessscholen over de hele wereld onder de aandacht te brengen, heeft de Financial Times een lijst van universiteiten gepubliceerd die projecten organiseren die een belangrijke sociale impact hebben. Onze best practices op het gebied van onderwijs en onderzoek kwamen in de top van de lijst terecht, een bevestiging van onze inzet om bij te dragen aan een betere wereld door maatschappelijke problemen aan te pakken, kennis te co-creëren en teamspelers en toekomstige leiders af te leveren.

• Onze studenten plaatsten de School of Business and Economics in de top 46 van toonaangevende Positive Impact Schools

SBE UM PIR 2021

In de Positive Impact Rating 2023beoordeelden onze studenten de Maastricht University School of Business and Economics opnieuw als een Level 4 Transforming School. Een Level 4 business school wordt erkend als een school met een positieve impact-cultuur, die is ingebed in het bestuur en de systemen en die zichtbaar invloed heeft op vele impactgebieden.

Voor de Positive Impact Rating (PIR) beoordeelden studenten van over de hele wereld hun business schools op hoe zij hun positieve impact op de wereld zien. Met deze rating wil PIR meten hoe business schools bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen. De School of Business and Economics zal deze rating gebruiken om onze positieve impact te blijven vergroten en een baanbrekende motor voor verandering te worden!