Elias Francisco Garcia Verstraete (Spanje), Biobased Materials
De docenten hebben veel kennis en expertise in huis en zijn bereid om je overal mee te helpen. Ga daarom met ze in gesprek over hun eigen onderzoek!

De communicatie met de staf was heel erg prettig. Omdat we elk jaar met een kleine groep zijn, is het onderwijs heel persoonlijk. De docenten hebben veel kennis en expertise in huis en zijn bereid om je overal mee te helpen. Ga daarom met ze in gesprek over hun eigen onderzoek!

Hoe is het contact tussen jou, je docenten en medestudenten?

Het kan echt niet eenvoudiger, je kunt ze áltijd e-mails sturen. Sommige docenten reageren na twee dagen, maar van de meesten heb je binnen een dag al antwoord. Kun je ze niet bereiken? Dan ga je gewoon even langs in hun lab, want dan zijn ze waarschijnlijk druk bezig in hun zuurkasten.

Welke vakken zijn het meest interessant?

Duurzaamheid voor de toekomst staat centraal in de opleiding. Het meest interessante vak is voor mij daarom Sustainability of Biobased Materials. Daarnaast vond ik Supramolecular Chemistry van Katrien Bernaerts ook heel erg leuk. Haar lessen behandelen een breed scala aan interdisciplinaire onderwerpen, dus die raad ik zeker aan!

Wat vind je van Maastricht als stad?

Ik woonde al met vrienden in Maastricht voor ik aan de masteropleiding begon, want ik volgde ook mijn bacheloropleiding aan de Universiteit Maastricht. Maastricht heeft alle voordelen van een kleine stad. Je zoekt gemakkelijk rust op als je dat nodig hebt. Maar het kan ook zeker aanvoelen als een grote stad, als je weet waar je moet kijken.

Other testimonials

  • Girl
    Emese Szikszai, (Hongarije), Biobased Materials
    Ik koos voor deze opleiding vanwege de kleinschaligheid, de probleemgestuurde onderwijsmethode, het contact tussen medewerkers en studenten en de wetenschappelijke omgeving.
  • Picture of a girl
    Megan Borg, (Malta), Biobased Materials
    Ik vind deze masteropleiding interessant, omdat je er leert hoe je zeer dringende milieu- en economische zaken op een praktische manier aanpakt.
  • Andi Afif Naufaldi
    Andi Afif Naufaldi (Indonesië), Biobased Materials
    Bij probleemgestuurd onderwijs vormen echte problemen uit de praktijk de basis. We vragen ons af wat die problemen precies zijn en wat we moeten weten voordat we ze kunnen oplossen. En uiteindelijk lossen we die problemen dan ook daadwerkelijk op.
  • Chrysanthi Oikonomidi
    Chrysanthi Oikonomidi (Griekenland), Biobased Materials
    Chemie wordt vaak geassocieerd met vervuilende stoffen, maar wat als we dat kunnen veranderen?