Pomme Simons (Nederland), Arts-Klinisch Onderzoeker
Het is prettig dat bij de A-KO meerdere onderwerpen in 1 blok worden geïntegreerd, zoals in het blok Thorax of Abdomen. Dat vind ik beter dan elk onderwerp apart bestuderen.

"Een van de redenen waarom ik voor de A-KO heb gekozen, is het Probleemgestuurd Onderwijs (PGO). Deze onderwijsmethode sprak mij erg aan, vanwege het idee had dat je de leerstof gemakkelijker en beter onthoudt wanneer je er actief mee bezig bent in plaats van passief te lezen in een boek. Nu ik een jaar A-KO achter de rug, heb kan ik zeggen dat het PGO-systeem mij erg goed bevalt. Het is in het begin zeker erg wennen. Iedere student in je studiegroepje moet bijvoorbeeld een stuk stof uitwerken. In het begin was ik vaak onzeker of mijn uitgewerkt stuk wel voldoende diepgang had. Maar dat was gewoon een kwestie van wennen aan het systeem en die onzekerheid ging dan ook snel over.

 

Ik heb de A-KO ook gekozen vanwege het portfoliosysteem. Ik vind het prettig dat er op een holistische wijze wordt gekeken naar je studievoortgang, en dat dat niet slechts op basis van cijfers wordt gedaan. Het A-KOfolio ervaar ik dan ook als nuttig. Heel arbeidsintensief, maar nuttig. Het biedt mij veel inzicht in mijn ontwikkeling als persoon en als toekomstig arts.

 

Het is ook prettig dat we bij de A-KO werken met een systeem waarbij je in blokken werkt, zoals 'thorax' of 'abdomen'. Zover ik heb begrepen werken zij bij de SUMMA in Utrecht met blokken zoals pathologie, anatomie, fysiologie. Ik vind het juist prettig om deze onderwerpen te integreren, in plaats van apart te bestuderen.

 

Ten slotte loop je de co-schappen in verschillende ziekenhuizen en krijg je ervaringen in perifere én academische ziekenhuizen. Zover ik heb begrepen, is dit bij SUMMA niet het geval: daar volg je al je co-schappen in het perifere ziekenhuis in Apeldoorn. Het sprak mij aan om ervaring op te doen in verschillende ziekenhuizen.

 

De A-KO bevalt me erg goed, de opleiding is erg interessant en naar mijn ervaring goed opgezet. De medestudenten zijn erg gezellig en doordat je als kleine groep studeert, creëer je echt een band met elkaar. Ik zou terugkijkend geen andere keuzen hebben gemaakt.”

 Wil je meer weten over de master Arts-Klinisch Onderzoeker? Vraag dan ons informatiepakket aan 

Other testimonials

  • Iris Bunnik, master's student Arts-Klinisch Onderzoeker
    Iris Bunnik (Nederland), Arts-Klinisch Onderzoeker
    Als arts kan ik me straks én met patiënten én met eigen onderzoek bezighouden. Zo blijf je jezelf voortdurend ontwikkelen
  • Tessa student ambassador Maastricht University
    Tessa de Loeij (Nederland), Arts-Klinisch Onderzoeker
    Ik ga voor een dubbele carrière, eentje vóór en eentje áchter de schermen
  • Tom Wolswijk (Nederland), Arts-Klinisch Onderzoeker
    In vier jaar tijd word je opgeleid tot arts én wetenschapper. Dat is een behoorlijke uitdaging