Drug Development and Neurohealth

Welke hersengeneesmiddelen heeft onze maatschappij het meeste nodig? Werken geneesmiddelen bij iedereen hetzelfde? Wat maakt iemand kwetsbaar voor hersenaandoeningen? Wat maakt ze ontvankelijk voor effecten van geneesmiddelen? Kunnen we effecten van geneesmiddelen in de hersenen voorspellen? Kan een aangepast voedingspatroon net zo effectief zijn als medicinale behandeling? Hoe vertalen we nieuwe R&D-kennis naar een start-up? Drug Development and Neurohealth biedt een theoretische achtergrond en praktische ervaring in farmaceutische geneesmiddelenonderzoek en -ontwikkeling, medische voeding en gepersonaliseerde gezondheidszorg. Je hebt te maken met industrie en toezichthouders. Het overkoepelende thema is de pijplijn van geneesmiddelenonderzoek en -ontwikkeling van ontwerp van de molecuul tot de toepassing ervan in de gezondheidszorg.

Vraag het een student!

Dit is Nadja: de student-ambassadeur voor Drug Development and Neurohealth.

Op haar Instagram-account deelt ze haar studie-ervaringen, momenten van haar leven in Maastricht en nog veel meer. Volg haar om een voorproefje te krijgen van je mogelijke toekomst!

Als je vragen hebt over de opleiding en/of het (studenten)leven in Maastricht, kun je gerust contact opnemen met Nadja via haar Instagram-pagina; ze helpt je graag bij je studiekeuze, zoals eerdere student-ambassadeurs haar hebben geholpen bij de hare.

Volg Nadja en stel je vragen op Instagram.

fpn_amb_rm_dn_1_4x5.jpg

Master informatie evenementen

Ben jij geïnteresseerd in een van de master programma's van de Faculty of Psychology and Neuroscience? Leer meer over onze faculteit, master programma's en hoe het is om een student te zijn aan de Universiteit Maastricht, op een van de volgende evenementen.

1. Master's Open Day | schrijf je nu in!

2. Online Master's Open Day | schrijf je nu in!

3. Online informatiesessie met ambassadeuren | vind jouw programma!

Dit programma is geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO).