Waarom deze studie?
Marketing-Finance is uniek en combineert de marketing- en finance disciplines in één programma. Hierdoor leer je meerdere kanten van het bedrijfsleven kennen, van financiële besluitvorming, financiële productontwikkeling, de psychologie van de (soms) irrationele consument en marketing en hoe ze allemaal op elkaar inwerken en bijdragen aan de financiële bottom-line. Door een holistische blik te verwerven, leer je de taal, de methodologie en het denken van marketing en finance en word je voorbereid op een grensverleggende rol tussen marketing en finance.
Je profiteert ook van de uitstekende academische en onderwijsmiddelen die beschikbaar zijn op twee afdelingen (Marketing en Finance) van de School of Business and Economics. Beide afdelingen hebben meerdere experts op het gebied van financiële besluitvorming door consumenten, gedrags- en traditionele finance, consumentenpsychologie en -gedrag en marketing die een bijdrage leveren aan het Marketing-Finance programma. Bovendien stimuleert het programma niet alleen ervaringen uit de praktijk en het bedrijfsleven, maar integreert het deze ook sterk door gastcolleges, workshops en praktijkcases en -projecten in de vakken op te nemen.
Studentenprofiel
Je moet op zoek zijn naar een interdisciplinair programma. Marketing-Finance is ontworpen voor mensen die op zoek zijn naar een uitgebreide bedrijfsachtergrond, waarin zowel de kwantitatieve aspecten van de financiële discipline als de emotionele en psychologische aspecten van de marketingdiscipline samenkomen. Je moet een kritische denker zijn, die bereid is om de traditionele paden van zowel marketing als finance te verlaten en die klaar is voor een uitdagende leerervaring. Je moet geïnteresseerd zijn in hoe organisaties waarde creëren voor hun stakeholders, van het lanceren van een succesvol financieel product tot waarom en hoe mensen bepaalde financiële beslissingen nemen. Je hebt bij voorkeur enige voorkennis van marketing of finance, maar dit is niet essentieel om succesvol te zijn in het programma.