Economics and Business Economics

Van individuen tot bedrijven en overheden, we maken allemaal iedere dag keuzes. Economie is de wetenschap van het maken van keuzes, van persoonlijke (Waarom koop je wat je koopt?) tot publieke (Hoe beïnvloedt overheidsbeleid consumentengedrag?). Business Economics gaat over het oplossen van specifieke problemen binnen bedrijven (Hoe kunnen we er als bedrijf voor zorgen dat consumenten voor ons product kiezen?). Inzicht in de keuzes die al deze spelers maken is essentieel in de huidige globaliserende samenleving, waarin de keuzemogelijkheden voor de consument en de kansen voor de ondernemer met de minuut toenemen.

Je leert niet alleen de economische theorie maar ontwikkelt ook de praktische vaardigheden om specifieke problemen te analyseren en de professionele vaardigheden om je oplossingen te presenteren. Je zult goed zijn toegerust om bedrijven, consumenten en zelfs beleidsmakers te adviseren over economische kwesties. Dit biedt je een breed scala aan carrièremogelijkheden en zal je helpen om je loopbaan tot een succes te maken, welk pad je ook kiest.

SBE influencers

Voorlichtingsactiviteiten

Ben jij een toekomstige bachelorstudent? Dan staan we klaar om je te helpen! We begrijpen dat het vinden van de juiste bacheloropleiding belangrijk is. Daarom bieden we verschillende activiteiten aan om je een goed beeld te geven van het studeren aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht.

Bezoek deze pagina om met onze studenten in contact te komen, een persoonlijke afspraak in te plannen of je in te schrijven voor een Experience Day.

Comparison SBE

Vergelijk de verschillende business en economie bacheloropleidingen

Ben je er nog niet helemaal uit welke bacheloropleiding het beste bij je past? We hebben een tool ontworpen waarmee je alle bacheloropleidingen van de School of Business and Economics eenvoudig kunt vergelijken op het gebied van studieinhoud, studentenprofiel en carrièrevooruitzichten.

Vergelijk de verschillende bacheloropleidingen

Ontdek de campus van de School of Business and Economics met onze interactieve tourvideo! Ervaar uit eerste hand hoe het is om te studeren op onze bachelor campus. Of je nu onze faciliteiten wilt verkennen, je onder dompelen in ons onderwijssysteem of gewoon de sfeer wilt proeven, de keuze is aan jou. Druk op play en volg onze studenten terwijl ze je rondleiden.

PS. Wist je dat de School of Business and Economics twee campussen heeft? Bekijk hier de rondleiding van het gebouw waar onze masterstudenten les krijgen.

Campus Tour Desktop - TS53 redirect