Bachelor

Econometrics and Operations Research

Ben jij een analytisch ingestelde student met talent voor het versimpelen van complexe problemen? Houd je ervan trends te voorspellen, problemen op te lossen en bedrijven en organisaties te stroomlijnen? Dan is een bacheloropleiding Econometrics & Operations Research misschien iets voor jou. Deze opleiding is een combinatie van economie en informatica met management en statistische technieken en levert je een onmisbare set vaardigheden op waar grote vraag naar is bij bedrijven over de hele wereld.

Deze grote vraag wordt nog versterkt door de internationale gerichtheid van de opleiding en het semester in het buitenland dat er deel van uitmaakt. Bovendien studeer je aan een van de beste business schools ter wereld, de ‘Triple-Crown’ geaccrediteerde School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Wat wil je nog meer?

(!) Dit bachelorprogramma heeft voor het tweede jaar op rij het keurmerk "Topopleiding" ontvangen van de Keuzegids (2023), waarmee het programma tot de beste in Nederland behoort en eerste is binnen zijn vakgebied.

SBE influencers

Voorlichtingsactiviteiten

Ben jij een toekomstige bachelorstudent? Dan staan we klaar om je te helpen! We begrijpen dat het vinden van de juiste bacheloropleiding belangrijk is. Daarom bieden we verschillende activiteiten aan om je een goed beeld te geven van het studeren aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht.

Bezoek deze pagina om met onze studenten in contact te komen, een persoonlijke afspraak in te plannen of je in te schrijven voor een Experience Day.

Comparison SBE

Vergelijk de verschillende business en economie bacheloropleidingen

Ben je er nog niet helemaal uit welke bacheloropleiding het beste bij je past? We hebben een tool ontworpen waarmee je alle bacheloropleidingen van de School of Business and Economics eenvoudig kunt vergelijken op het gebied van studieinhoud, studentenprofiel en carrièrevooruitzichten.

Vergelijk de verschillende bacheloropleidingen

Ontdek de campus van de School of Business and Economics met onze interactieve tourvideo! Ervaar uit eerste hand hoe het is om te studeren op onze bachelor campus. Of je nu onze faciliteiten wilt verkennen, je onder dompelen in ons onderwijssysteem of gewoon de sfeer wilt proeven, de keuze is aan jou. Druk op play en volg onze studenten terwijl ze je rondleiden.

PS. Wist je dat de School of Business and Economics twee campussen heeft? Bekijk hier de rondleiding van het gebouw waar onze masterstudenten les krijgen.

Campus Tour Desktop - TS53 redirect