Taaltraining op maat, individueel of in een groep (online en face to face)

Voor bedrijven en organisaties verzorgt het Talencentrum van de Universiteit Maastricht taaltrainingen en workshops op maat.

U leert Nederlands, Engels of een andere moderne taal tijdens kleinschalige lessen, online of live. Spreken, luisteren, lezen en schrijven? In deze cursus op maat is alles afgestemd op uw persoonlijke wensen.

U kunt de cursus individueel volgen of in een kleine groep tot maximaal 4 deelnemers.

Voor informatie neem contact op met your-language-course@maastrichtuniversity.nl.

VIP: Very Intensive and Personalised Course (face to face en online)

Elke interactieve cursus duurt 5 dagen en bestaat uit 20 uur onderwijs onder leiding van een ervaren docent. Om het leerproces te intensiveren volgt u de cursus op 5 dagen aaneengesloten of zoals afgesproken met uw docent, bij voorkeur binnen een vooraf afgeproken aantal weken. Elke sessie bestaat uit 3 uur les en 1 uur begeleide zelfstudie, bedoeld om het geleerde zelfstandig te oefenen. In een VIP cursus dient u tijd te reserveren om zelfstandig te oefenen en opdrachten te maken, minimaal 4 uur per sessie.

De docent bespreekt met u tijdens het intakegesprek voorafgaand aan de cursus uw leerdoelen, het format en het lesmateriaal. Desgewenst kunt u aan het einde een examen afleggen en een certificaat ontvangen.

UM studenten, medewerkers en

UM Alumni

Alle andere deelnemers
VIP

€ 2.400

€ 2.600

Details VIP Face to face en online:

• 5 dagen aaneengesloten of in overleg met de docent;

• 3 uur les , 1 uur begeleide zelfstudie en 4 uur zelfstudie thuis per dag;

• Prijs van een VIP cursus is exclusief lesmateriaal, examen en certificaat; in overleg is het mogelijk om één VIP cursus samen met anderen te volgen (1-4 deelnemers).

• Start van het programma volgens afspraak.

Wilt u meer weten over het VIP traject en de mogelijkheden voor u? Stuur een mail naar: your-language-course@maastrichtuniversity.nl. Mocht u graag een afspraak maken voor een intake? Stuur dan een e-mail naar languages-intake-NL (voor Nederlandse aanvragen) of languages-intake-EN (voor Engelse aanvragen) om een afspraak te maken.

' De afgelopen zes weken heb ik samen met Marieke van Paassen van het TC de training Wervend Schrijven doorlopen.

Ik kijk met veel voldoening terug op deze training. Marieke is een uitstekende docente, die mij iedere keer weer met veel passie een stapje vooruit wist te brengen in het schrijven van wervende teksten. De feed back was altijd constructief en vruchtbaar. Ik kon deze al meteen gebruiken in mijn dagelijks werk. Haar sociale vaardigheden zijn zonder meer uitstekend, en het werken met haar was altijd heel plezierig. De ervaring en expertise van Marieke zijn zeer waardevol (voor onze instelling).'

Guy Jaegers | Conservator bijzondere collecties Universiteitsbibliotheek

Individual Coaching (face to face en online)

Voor wie? U heeft al kennis van de taal en spreekt of schrijft het regelmatig. Toch wilt u specifieke taalvaardigheden verbeteren die nodig zijn om in dagelijkse werksituaties te kunnen functioneren of om uw opleiding met succes af te ronden.

Hoe werkt het? Tijdens de sessie bespreekt de docent met u de opdrachten die u hebt aangedragen en bereidt u zich voor. U krijgt directe feedback, mondeling en/of schriftelijk.

Kies een van de drie mogelijkheden. U kunt kiezen tussen 4, 6 of 8 uur coaching, op basis van wat u tijdens een intakegesprek met uw taalcoach als behoefte heeft besproken.

Opties:

UM studenten, medewerkers en

UM Alumni

Alle andere deelnemers
4-uur  € 515 € 600
6-uur  € 775

€ 900

8-uur € 1.030 € 1.200

Duur en tijd na onderlinge afstemming. Wilt u meer weten over Individuele Coaching en de mogelijkheden voor u? Stuur een mail naar: your-language-course@maastrichtuniversity.nl. Mocht u graag een afspraak maken voor een intake? Stuur dan een e-mail naar languages-intake-NL (voor Nederlandse aanvragen) of languages-intake-EN (voor Engelse aanvragen) om een afspraak te maken.

Life @UM - Studeren in Maastricht - carrousel 5

Students studying in café Tribunal, Tongersestraat Maastricht

'Bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor de mogelijkheid die je mij gegeven hebt mijn Engels op een plezierige en relaxte manier op te halen. Voor mij is het tijdens deze sessies ook weer heel duidelijk geworden dat ik met de Engelse taal actief bezig wil blijven. See you next Wednesday at Maastricht for the last session.'

Diny | deelneemster individual coaching Engels

Intercultural Competence Workshop

Het doel van deze workshop is om de deelnemers een zeker bewustzijn te geven van culturele verschillen en hoe ze daar op een praktische en interactieve manier mee om kunnen gaan. Het gaat niet alleen om taal, maar ook om non-verbale communicatie zoals houding en gedrag. Na de workshop kunnen de deelnemers de verschillende do's and don'ts direct in praktijk brengen.

Wilt u meer weten over Interculturele competenties workshops en de mogelijkheden voor u? Stuur een mail naar your-language-course@maastrichtuniversity.nl.

Contact

Tijdens een uitgebreid intakegesprek krijgt u van de docent een advies over welke aanpak en studiematerialen voor u het meest geschikt zijn. Hierbij houden we rekening met uw wensen, uw achtergrond en werk. Samen met uw docent bepaalt u de inhoud en de startdatum.

Alle prijzen zijn exclusief de kosten voor het tekstboek. De keuze van het tekstboek wordt afhankelijk van de leerbehoeften van de cursist door de docent bepaald.

Wilt u een intakegesprek aanvragen, of heeft u meer informatie nodig? Neem dan contact op met de medewerkers van het talencentrum. We zijn te bereiken via your-language-course@maastrichtuniversity.nl.